İşitme Cihazı Tamir Süreci Nasıl Gerçekleşir?

İşitme cihazının bozulduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Cihazınızı tamire götürmeden önce yapmanız gereken birkaç adım vardır. Eğer kulak içi işitme cihazı kullanıyorsanız, öncelikle filtrenizin ucunun dolu olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Eğer kulak kiri ile tıkalıysa öncelikle filtreyi değiştirmelisiniz, filtreyi değiştirdiğiniz halde cihazdan hala ses gelmiyorsa, cihazınızda bir arıza söz konusu olabilir. 

Kulak arkası bir işitme cihazı kullanıyorsanız, hortumunuzun tıkalı olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Hortumu tıkalı olmadığı halde cihazdan hala ses gelmiyorsan pil değişikliği yapmanız gerekir. Pilini de değiştirdiğiniz halde cihazdan hala ses gelmiyorsa, cihazınızda bir arıza var ve sizin çözebileceğiniz bir problem değil. 

Cihazınızı almış olduğunuz bir firmaya götürmelisiniz ve firmaya verdiğiniz esnada, uzman kişiye bunları yaptığınız halde cihazınızın çalışmadığını veya su ile temasının söz konusu olmadığı halde cihazınızın bir arıza verdiğini anlatmanız gerekir. 

Şikayetinize göre bir tamir kaydı açılır, cihazlara açılan tamir kaydında detaylı hikaye alındıktan sonra bir örneği de size verilir. En az 15 iş günü sürecek şekilde tamir süreci belirlenir ve cihazlarınız firmalara gönderilir. Burada cihazların tamiri ya da bakımı yapıldıktan ve gerekli testlere sokulduktan sonra size teslim edilir. 

Eğer cihazınızın garantisi devam ediyorsa işlemler garanti kapsamında ücretsiz olarak yapılır. Ancak cihazınızın garanti kapsamı bittiyse çıkan ücret sizden talep edilmektedir. Bu süreçte tamamlandıktan sonra cihaza gerekli bakım ve düzenlemeler yapılarak sizlere teslim edilmektedir.

Odyolog Seda Başkurt